domingo, 1 de abril de 2012

1313 [E. 1351], Vila Franca, Março, 19.

Carta régia de doação ao infante D. João Afonso das aldeias do Outeiro de Miranda, Vila Verde de Bragança, Vilarelhos da Terra de Valariça, Cortiços e Cernadela em terra de Ledra.

(Para ler o documento, clique em cima da imagem)

En o nome de deus Amen.
Sabham quantos esta carta uirem como Eu Don Denis pela gra de deus Rey de Portugal / e do Algarue Ensembra con A Reya dona Jsabel mha Molher e con o Jffante dom Afonso nosso filho primeyro herdeyro de / meu prazer e de mha liure uóóntade dou e outorgo a uos Joham Affonso meu filho por Jur de herdamento pera todo sempre, a Aldeya / do Outeyro de Miranda e a Aldeya de Vila uerde de Bragança, e a Aldeya de Vilarelhos de terra de valariça e a Aldeya / dos Cortiços e de Cernadela que son en terra de Leedra con todos seus termhos nouos e uelhos rotos e por Arronper. Montes fontes pascos Aguas / entradas e exidas perteenças e con portagem vozes e cóómhas omezios e todo outro Jur e derecto Real que eu y ey e de derecto deuo a auer / tanbem tenporal come spiritual.
E mando que as aiades liures e quites e eysentas de todo chamamento e de todo foro que a mjm aiam de ffazer / ou a algua vila de meus Reynos. e melhor se as uos poderdes melhor auer. que uos e os uossos filhos lijdimos e aqueles que de uos de/cenderem lijdimamente de derecta linha as aiades e possuades pera todo sempre Liuremente sen contenda nenhua . E sse per uentuyra uos ou / os uossos filhos lijdimos ou aqueles que deles decenderem lijdimamente de derecta linha morrerdes sen filhos Lijdimos a sobredicta terra con / todos seus termhos e perteenças e con todos seus melhoramentos tornem sse aa Coroa do Reyno liuremente sen enbargo nenhúu.
E prometo / a teer e aguardar a uos sobredicto Joham afonso esta doaçom sobredicta assy como dicto he. e nom urjr en contrayro. E se alguus dos / meus succesores ou outros o que lhys deus e nom leyxe fazer a uos ou a cada huu dos uossos filhos lijdimos ou aaqueles que deles decenderem / lijdimamente de dereyta linha esta mha doaçom quiserem enbargar nom lhy seia outorgado mays se solamente quiser prouar pera en / barga la aia a yra e a maldiçom de deus e de santa Maria e de toda a Corte celestial e a minha pera todo sempre. E os que esta / doaçom guardarem e conprirem seiam todos conpridos de toda beençom.
E por esta mha doaçom seer mays firme e nom uijr / poys en duuida. dou ende esta mha carta ao dicto Joham Affonso seelada do meu seelo do Chunbo.
Dante en. Vila franca / dez e noue dias de Março. El Rey o mandou. Bertolameu perez a ffez. Era de Mill trezentos cinquoenta e húü Ano.../

.el Rey a uyo: //

El R. D. Danys

Lisboa, A.N.T. T., Gaveta 3, m. 2, doc. n.0 15.


Nota: No começo da escrita "atual" vão algumas letras em vermelho, indicando que não constam no documento original. Quem for comparar verificará que há muitas outras palavras com bem menos letras. Podem procurar!


01/04/2012

Nenhum comentário:

Postar um comentário